سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مبانی اینترنت
 
 
یکشنبه 91 اردیبهشت 31 :: 9:27 عصر ::  نویسنده : Forough Nouri

شاید یکی از مهم ترین قابلیت های فتوشاپ، امکان ایجاد تصاویر چند لایه است. برای درک بهتر مفهوم لایه ها، می توانید هر لایه را مانند یک صفحه شیشه ای شفاف د نظر بگیرید. اکنون با رنگ شروع به نقاشی روی هر یک از شیشه ها کنید. در نهایت همه شیشه ها را روی هم قرار دهید. مشاهده می کنید که نقاشی های روی هر لایه به شرطی دیده می شود که در آن قسمت و روی لایه های شیشه ای بالاتر از آن هیچ نقاشی کشیده نشده باشد.

کار کردن با لایه ها این امکان را به شما می دهد که روی المان های موجود روی آن لایه کار کنید و نگران ایجاد تاثیرات مخرب روی لایه های دیگر نباشید. برای فعال کردن پنل مربوط به لایه ها در فتوشاپ به مسیر زیر بروید : Window—->Layers. در صورتی که این گزینه تیک خورده باشد شما قادر خواهید بود پنل مربوط به لایه ها را در محیط کاری فتوشاپ مشاهده کنید.

در صورتی که تمایل دارید آیکون مربوط به هر لایه مطابق شکل بالا، بزرگ نمایش داده شود ابتدا مطابق شکل زیر، روی فلش گوشه بالایی پنل لایه ها کلیک کنید :

u

و سپس گزینه Panel Options را انتخاب کنید :

و از پنجره باز شده، بزرگترین آیکون را انتخاب و از قسمت پایینی پنجره، Layer Bounds را انتخاب کنید. با این کار، در آیکون مربوط به هر لایه تنها محتویات همان لایه نمایش داده می شود.

g

f

 

 




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 20198