سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مبانی اینترنت
 
 
یکشنبه 91 اردیبهشت 31 :: 9:32 عصر ::  نویسنده : Forough Nouri

مخفی کردن و یا نمایش محتویات یک لایه :

اگر به پنل لایه ها دقت کنید، مشاهده می کنید که در کنار هر لایه آیکونی به شکل چشم وجود دارد. این آیکون نشان دهنده وضعیت نمایش لایه است (Layer Visibility). در صورتی علامت چشم وجود داشته باشد، بدین معنی است که محتویات لایه نمایش داده شده است و در صورتی که علامت چشم وجود نداشته باشد بدین معنی است که محتویات لایه مخفی شده است. به سادگی و با کلیک بر روی علامت چشم، می توان محتویات یک لایه را نمایش داد و یا مخفی کرد.

م

در صورتی که این گزینه فعال باشد، با کلیک روی هر نقطه از تصویر، لایه ای انتخاب خواهد شد که در زیر نشانگر موس شما دارای المان باشد. اگر در نقطه ای کلیک کنید که چند جز از چن لایه مختلف روی هم افتاده باشد، لایه ای انتخاب می شود که بالاتر از بقیه قرار گرفته باشد. توصیه کلی این است که این گزینه را تنها زمانی فعال کنید که به آن احتیاج دارید و بعد از اینکه کار شما با آن تمام شد، آن را غیر فعال کنید.

ایجاد یک لایه جدید :

به منظور ایجاد لایه جدید، ابتدا باید یک لایه موجود را انتخاب کنید (لایه جدید بالای لایه انتخاب شده ایجاد می شود) و سپس روی آیکون ایجاد لایه جدید در پایین پنل لایه ها کلیک کنید.

م

بعد از ایجاد یک لایه جدید بهتر است (از نظر من الزامی است) که نام لایه را مطابق با محتوای آن تغییر دهید. این کار هنگامی اهمیت پیدا می کند که فایل شما دارای تعداد زیادی لایه باشد. در این صورت اگر لایه ها نام گذاری مناسبی نداشته باشند، پیدا کردن لایه مورد نظرتان بسیار مشکل خواهد شد. برای تغییر نام لایه کافی است روی نام لایه دوباز کلیک کنید و نام جدید آن را تایپ کنید :

اکنون برای تمرین کار با لایه ها، روی لایه Circle که در بالا ایجاد کردید بایستید و با ابزار Elliptical Marquee Tool، یک دایره را مانند شکل زیر انتخاب کنید :

ل

حال به منوی Edit رفته و از آنجا، گزینه Fill را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده از قسمت Use، گزینه Foreground Color را انتخاب کنید.مشاهده می کنید که ناحیه انتخاب شده با رنگ پیش زمینه پر می شود. در اینجا رنگ پیش زمینه رنگ صورتی است :

ب




موضوع مطلب :



درباره وبلاگ

آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 20125